1. دور موتور بد عمل می کند
اگر متوجه شدید هنگام رانندگی دور موتور به 2 تا 4 هزار دور رسیده، موتورتان تنظیم نیست و درست کار نمی کند، باید تسمه تایم را چک کنید. اگر شُل شده باشد، شروع به لغزش می کند و همین باعث می شود در حین شتاب گرفتن، دور موتور بالاتر برود. همچنین این می تواند نشانه از بین رفتن دندانه ها نیز باشد.
2- از بین رفتن دندانه ها
تسمه تایم های کارکرده تر در مدت زمان استفاده شان دچار فرسایش و خوردگی دندانه ها می شوند. در حالی که معمولا پیشنهاد می شود تسمه تایم هر 60 هزار مایل عوض شود، برخی وسائل نقلیه فرق می کنند و این عدد می تواند تا 110 هزار مایل هم باشد. همیشه به دفترچه راهنمای خودروی خود برای پی بردن به این عدد مراجعه کنید.
3. مشکلات استارت و حرکت
تسمه تایم یکی از قطعات کاملا دقیق طراحی شده خودروی شماست. بنابراین همیشه باید در
حال تنظیم باشد تا بتواند به ازای هر یک بار چرخیدن میل بادامک، دقیقا دو
بار میل لنگ را بچرخاند. دریچه ها یا سوپاپ های ورود و خروج گاز با چرخش
میل بادامک، باز و بسته می شوند.
این دریچه ها دقیقا متناسب با لحظه حرکت پیستون ها باز و بسته می شوند. بنابراین اگر زمان بندی این چرخه به هم بخورد، بقیه کارها نیز از تنظیم خارج می شوند. این امر می تواند منجر به مشکلاتی در استارت نیز بشود چون زمانبندی غیردقیق تک تک قطعات می تواند باعث شود خودرو درست استارت نخورد.
4- مشکلات اگزوز
اگر اگزوز
شما نسبت به همیشه، دود بیش از حدی تولید می کند، می تواند مربوط به مشکل
تسمه تایم باشد. چون موتور باید تلاش بیشتری بکند تا قطعات خود را به حرکت
وادارد و فشار بیشتری به آن وارد می شود. همین باعث می شود دود بیشتری از
اگزوز خارج شود.
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا "خودروکار" به آن ها پاسخ دهد.
انتهای پیام/